Remarketing campagnes herinneren bezoekers aan de voordelen van uw bedrijf

Wat is een remarketing campagne?

Bij een remarketingcampagne wordt bij bezoekers van uw website een cookie geplaatst en worden aan hen op een later moment opnieuw advertenties vertoond over jouw bedrijf of producten. Op deze manier kan je bezoekers die jouw website hebben bezocht maar geen aanvraag hebben gedaan of niets hebben gekocht herinneren aan jouw website, bedrijf of product en waarom dit gunstig voor hen kan zijn.

Welke voordelen biedt een remarketing campagne?

Sommige producten of diensten hebben een hogere beslissingsgraad. Men dient dit eerst te bespreken met de partner, men is nog niet zeker van wat men wil kopen, er is twijfel over de prijs. Allemaal redenen waardoor bezoekers je website verlaten zonder een aankoop te doen.

Remarketing-campagnes bieden een herinnering aan jouw bezoekers. Je toont hen opnieuw de producten of diensten waarin ze interesse toonden en krijgt een nieuwe kans om hen te overtuigen er toch voor te gaan.

Hoe doen we dit?

Het mag mischien ingewikkeld lijken om personen over het internet opnieuw te gaan targetten, maar dat is het absoluut niet. Landra ondersteunt u bij het installeren van de juiste codes op uw website die dit mogelijk maken. Dit biedt ons de optie om personen met verschillende doelen te remarketen.

  • Bezoekers die geen aanvraag / aankoop hebben gedaan: herinneren aan de voordelen van jouw producten om hen te overtuigen toch voor jou te kiezen.
  • Cross-selling aan bezoekers die een bepaald product / dienst hebben aangekocht. Ben je bijvoorbeeld een verkoper van printers, dan kan je hen steeds advertenties laten zien voor de bijhorende inkt.

Afhankelijk van jouw sector en bedrijfsdoelstellingen bepalen we voor jouw bedrijf de correcte strategie. In veel gevallen biedt een remarketing campagne een grote meerwaarde en implementeren we deze in het voordeel van uw doelstellingen.

De voordelen van een remarketing campagne

Met een remarketing campagne target je personen die vooraf reeds interesse hebben getoond in jouw product / dienst. Naast alle advertenties die internetgebruikers te zien krijgen zal de jouwe eruit springen omdat deze iets vertoond waar ze effectief interesse in hebben.

De doelgroep die je target is hierdoor ook zeer gericht. Waar je met een standaard display campagne minder goed weet of je doelgroep effectief interesse heeft in wat je te zeggen hebt weet je dit met een remarketing campagne zo goed als zeker.

Het kan de performantie van je andere campagnes vooruithelpen. Je kan met een Google AdWords campagne bijvoorbeeld bezoekers naar je website brengen maar het is best mogelijk dat ze zonder te converteren je website terug verlaten. Als het doel van jouw campagne was om verkopen te genereren, is deze dus voor deze klant niet geslaagd. Echter, als je met een remarketing campagne deze bezoekers toch nog kunt omzetten naar klanten zorgt dit voor een hogere ROI voor deze campagne.

Hoe biedt Landra een meerwaarde?

Landra is een ervaren expert als het aankomt op alle types AdWords campagnes, zo ook voor remarketing campagnes. Landra zorgt ervoor dat campagnes en dus ook remarketing campagnes een echte meerwaarde vormen voor jouw bedrijf en winstgevend zijn.

Wil je meer informatie of een vrijblijvende offerte? Neem dan vrijblijvend contact met ons op!