Google Adwords Display Campagne

Adwords Display Campagnes zijn een handige tool om naambekendheid te vergroten of mensen te bereiken op basis van hun interesses.

Google beschikt over een enorm netwerk aan websites die advertentieruimte aanbieden. Ze noemen dit het “Display netwerk”. Via Google Adwords kan elke adverteerder gebruik maken van deze ruimte om zijn doelpubliek te bereiken.

Advertenties kunnen hier in verschillende vormen aangemaakt worden. Tekst, afbeeldingen, video of interactieve advertenties. Allemaal helpen ze mee om je naambekendheid te vergroten.Om mensen te bereiken wanneer ze websites bezoeken die nauw aansluiten binnen de interessewereld van je bedrijf. Of om advertenties te tonen aan mensen die in het verleden je website al eens bezocht hebben.

Waarom voor deze campagne kiezen?

Zichtbaarheid:
Dankzij een display campagne kan je de zichtbaarheid en naamsbekendheid van je bedrijf of merk vergroten.

Gerichtheid:
Richt je op je doelpubliek wanneer ze zich op thema gerelateerde websites bevinden, of in het verleden je website al bezocht hebben.

Meetbaarheid:
De resultaten zijn bijna onmiddellijk te meten. Vertoningen, bezoekers, conversies, ROI. Betrouwbare cijfers zorgen voor een vlotte opvolging.

Betaalbaarheid:
Een campagne kan steeds opgemaakt worden op maat van je eigen budget. Je geeft dus nooit meer uit dan wat je zelf kan vrijmaken.

Hoe werkt het?

Display campagnes zijn een soort online veiling waarbij je kan bieden op advertentieruimte binnen het advertentienetwerk van Google.

Er bestaan drie verschillende types van Display Campagnes:
– Campagnes via contexttargetting
– Campagnes via plaatsingen
– Remarketing campagnes

Bij contexttargetting wordt er een lijst van relevante trefwoorden opgesteld. De display advertenties worden daarna vertoond op websites waarvan de textuele inhoud overeenkomt met de gekozen trefwoorden.

Bij plaatsingen wordt er een lijst opgesteld van interessante of relevante websites. De display advertenties worden enkel vertoond op de gekozen websites.

Bij remarketing worden display advertenties vertoond aan mensen die recent je eigen website bezochten, en dus interesse getoond hebben in je bedrijf, merk of product. De advertenties worden dus aan deze mensen getoond telkens ze een website binnen het display netwerk bezoeken.

Afhankelijk van je doelen kan je kiezen om te betalen per klik, of per duizend vertoningen. Ligt je focus op het aantrekken van bezoekers naar je website? Dan is het kost per klik model aan te raden. Wil je eerder de naamsbekendheid van het bedrijf, merk of product vergroten? Dan kan in het interessant zijn om je op vertoningen te richten.

Contacteer onze specialisten

Bij Landra lopen heel wat specialisten rond met jaren ervaring in het opmaken en beheren van display campagnes. Ben je op zoek naar advies? Of wil je je eigen campagne laten beheren door een expert? Neem dan gerust even contact op met ons!